søndag 26. september 2010

Varmt om Vinterjenter

Lia er en vinterjente - snart nesten helt usynlig. Målet er å komme under 45 kg, og ingen skal hindre henne - ikke moren som er opptatt av pasientene sine, ikke faren som alltid er på forretningsreise, ikke stemoren som er lettlurt. Vi følger Lias liv i tiden etter at bestevenninnen Cassie er funnet død, med lett hånd foldes historien ut og vi skjønner mer og mer.

Er dette utspekulert og tungtfordøyelig elendighetslitteratur? Nei, slett ikke. Det er varmt, velskrevet og spennende; velkomponert, oppløftende.

Og så var det leksene: nå abonnerer jeg på diverse RSS-feeds. Og er på twitter: følg meg på http://twitter.com/barneboker

(Men lurer fælt på hvordan jeg skal få tid til å vedlikeholde og lese meg igjennom alt dette..;0))

3 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Takk for en kort og velskrevet anmeldelse.

    SvarSlett
  3. Tid er et stadig tilbakevendende tema når det gjelder sosiale medier. For nettet stjeler mye tid dersom du lar det gjøre det, slik f.eks også tv-titting gjør det. Som institusjoner tror jeg det er viktig at vi ser for oss i hvilken grad og hvor mye tid vi skal bruke på sosiale medier.

    SvarSlett