torsdag 14. oktober 2010

Mest om kurset - men Fugl Føniks har landet



Er ikke dette fantastisk? Noen ganger er bilder bedre enn virkeligheten. Jeg har lyst til å gå inn, tror jeg.. Det er Holstad skole som står på Follo museum og fotografen er Thore Bakk. Han har mange fine bilder på Picasa og han har sagt ja til bruk av bildet her - kronglete men nødvendig å sikre seg tillatelse!
Jeg abonnerer på noen podkast også, et fint medie. Men det krever hovedtelefoner eller et ensomt sted. Barne- og ungdomsavdelingen har for øyeblikket ingen av delene, kanskje fordi vi ikke har en barne- og ungdomsavdeling (det kommer, det bygges og bygges).
Facebook er nytt for meg personlig, en ganske morsom måte å bli oppdatert på. Vi bruker det på biblioteket og jeg ser at mange institusjoner bruker Facebook, twitter, RSS og podkast - og youtube, for å være så tilgjengelige som mulig.

Og så er endelig siste bind i Dødslekene-serien her: Fugl Føniks av Suzanne Collins. Den fortjener mer enn en linje og den skal den få en annen dag.

3 kommentarer:

  1. Hei! Så fin blogg du har laget. Mange fine innlegg. Kjempefint bilde synes jeg også!
    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Flott at du har kommet så godt i gang med kurset. Hodetelefoner er et must når man skal lytte til podkaster, ikke bare for at du skal unngå å forstyrre de andre, men også fordi du rett og slett hører bedre!

    SvarSlett